AeroFitness.pl – odchudzanie, odżywianie, fitness – jedz zdrowo i trenuj

« Powrót | Strona główna

Archiwum miesiąca Luty 2016

Słodziki i alternatywy dla cukru

piątek, 5 Luty 2016

Czy jesteśmy skazani na biały cukier? Na pewno nie! Na rynku mamy wiele możliwości wyboru – którą wybrać?
W dzisiejszym odcinku kilka słów na temat słodzików i możliwych alternatyw dla cukru.

Tajemnice hormonów (cz. 2) Tarczyca i glukagon

piątek, 5 Luty 2016

Tajemnice hormonów część 2
W tym odcinku opowiadam o hormonach tarczycy, wpływie węglowodanów na tarczycę, oraz o glukagonie.

Jak przygotować perfekcyjne Risotto

piątek, 5 Luty 2016

Podzielę się dzisiaj z Wami przepisem, który podbije serce niejednej damy, lub faceta ;-).

Photo

Kremowe Risotto z pieczarkami i kurczakiem

Składniki:
1 świeży filet z kurczaka (ok. 250g)
200g ryżu Arborio
250g pieczarek, lub prawdziwków
250ml bulionu warzywnego (można przygotować samodzielnie, lub wykorzystać gotowy)
2 małe cebule
sól, pieprz, kurkuma, curry, świeża natka pietruszki

Przygotowanie:
Ryż Arborio płuczemy a następnie gotujemy w lekko osolonej wodzie (płynu powinno być trochę więcej, niż ryżu). Gdy ryż lekko się podgotuje, odlewamy do szklanki nieco wody (ok. 150ml) i rozpuszczamy w niej bulion warzywny. Bulion dodajemy do ryżu i mieszamy cały czas gotując. Jeśli dysponujemy białym, wytrawnym winem, możemy nieco podlać nim całość. W tym czasie na patelni rozpuszczamy płaską łyżkę masła i dodajemy 1 płaską łyżkę oliwy z oliwek. Na tak przygotowanej patelni blanszujemy pieczarki (lub prawdziwki) aż do uzyskania lekko brązowego koloru. Dodajemy cebulę posiekaną w drobną kostkę i podsmażamy kilka minut. Grzyby i cebulę doprawiamy delikatnie solą morską i pieprzem. Tak przygotowane dodatki wrzucamy do gotującego się ryżu i na wolnym ogniu redukujemy wszystko aż do uzyskania lekko gęstej konsystencji. W tym czasie na patelnię wrzucamy pokrojonego drobno kurczaka. Przyprawiamy go solą, pieprzem, curry i odrobiną kurkumy.
Gdy Risotto uzyska odpowiednią konsystencję podajemy z kurczakiem i świeżą natką pietruszki. Do smaku można dodać na wierzch starty parmezan.

Kaloryczność (całość): ok. 1100 kcal
Węglowodany: 170g
Białko: 70g
Tłuszcz: 15g

Photo_1