AeroFitness.pl – odchudzanie, odżywianie, fitness – jedz zdrowo i trenuj

« Powrót | Strona główna

Newsletter AeroFitness 16/11/15

Witamina C po treningu pomaga w regeneracji

Udowodniono, że po zakończonym wysiłku fizycznym warto przyjmować witaminę C. Dawki, które pomagają w regeneracji po wysiłku znajdują się w zakresie od 500 do 1000mg. Bardzo dobrze sprawdza się w tym przypadku naturalna witamina C dostępna w owocach i warzywach, jednak udowodniono, że syntetyczna witamina również jest skuteczna.

Czy zakup suplementów jest konieczny?

Zakup suplementów diety (takich jak białko serwatkowe, czy aminokwasy) nie jest konieczny. Jeśli nasza dieta jest odpowiednio ułożona i zbilansowana oraz zawiera odpowiednie ilości protein – takich jak chude ryby, mięso – wówczas nie musimy posiłkować się żadnymi dodatkowymi suplementami. Warto jednak pamiętać, aby dostarczyć odpowiednią ilość białka – w przypadku odchudzania powinno to być minimum 1.8 grama na kilogram masy ciała.

 Czy bieganie rano jest lepsze od biegania wieczorem?

Z punktu widzenia treningu nie ma to większego znaczenia. Jest to raczej kwestia indywidualna i powinniśmy biegać wtedy, gdy mamy na to najwięcej czasu i energii. Niektórzy mają więcej energii rano przed śniadaniem, a jeszcze inni czują chęć na bieganie dopiero późnym wieczorem. Jeśli zdecydujemy się biegać rano – warto poświęcić kilka minut na przygotowanie lekkiego śniadania. Trening na pusty żołądek nie jest najlepszym pomysłem. Może dać dobre rezultaty jedynie w przypadku osób z bardzo dużą otyłością. W przypadku osób regularnie ćwiczących nie ma większego sensu trenowanie bez śniadania.