Dietetyczne wskazówki – lepsze zdrowie i forma - AeroFitness.pl

« Powrót | Strona główna

Dietetyczne wskazówki – lepsze zdrowie i forma

Oto proste do wprowadzenia do życia codziennego wskazówki, które wpłyną pozytywnie na Twoje zdrowie, samopoczucie oraz formę!

1. Pij rano gorącą wodę z sokiem z cytryny. Wrzątek rozgrzewa żołądek i pobudza go do prawidłowej pracy, oczyszcza jelita.

2. Po przebudzaniu wypij odrobinę soku z grapefruita – również budzi żołądek do pracy, dostarcza dawkę witamin i antyoksydantów na dzień dobry.

3. Wprowadź do diety olej kokosowy. Możesz go dodawać do kawy, używać do smażenia lub jeść łyżeczką. Zwalcza wiele pasożytów i drobnoustrojów.

4. Spożywaj kefir lub zsiadłe mleko. Produkty te odbudowują zdrową mikroflorę jelit.

5. Do kawy dodawaj chude mleko. Duża ilość kofeiny wypłukuje magnez oraz wapń z organizmu. Jeśli spożywasz duże ilości kofeiny rozważ suplementację magnezu. Najlepiej przyswajalna forma to cytrynian magnezu.

6. Jeśli odchudzasz się, rozważ dodanie suplementu z witaminami do śniadania. Mniej kalorii to mniej składników odżywczych i jesteś narażony na niedobory.

7. Spożywaj omega-3 – w formie ryb, oleju lnianego lub suplementu – są niezbędne dla organizmu. Większa ilość omega-3 w diecie hamuje działanie kortyzolu.

8. Jedz produkty bogate w błonnik – poprawia perystaltykę układu trawiennego oraz daje uczucie sytości przy mniejszej kaloryczności.

9. Włącz do diety orzechy – są bardzo zdrowe, uważaj jednak z ilością – są bardzo kaloryczne. Wystarczy mała garść.

10. Nie pij kawy na pusty żołądek – podrażnia ona błonę śluzową i po wielu latach możesz nabawić się wrzodów.

11. Unikaj dużej ilości soli – podnosi znacząco ciśnienie i powoduje retencję wody.

12. Pij zieloną herbatę – przyspiesza metabolizm, relaksuje i zwiększa wydatkowanie kalorii.

13. Pij zimną wodę zamiast ciepłej – szybciej się przyswaja a jej ogrzanie powoduje wydatkowanie większej liczby kalorii.

14. Wybieraj świeże mięso zamiast wyrobów mięsnych – często dodawane są do nich szkodliwe dodatki i wypełniacze.

15. Kontroluj spożycie wieprzowiny – jej nadmiar nie jest korzystny dla organizmu.

16. Nie eliminuj całkowicie tłuszczy nasyconych (zwierzęcych) – w niewielkiej ilości są niezbędne.

17. Unikaj prostych cukrów przed wysiłkiem – zwiększą wydzielanie insuliny i będziesz miał mniej energii.

18. Unikaj produktów z dodatkiem syropu glukozowo-fruktozowego (kukurydzianego). Wpływa on bardzo negatywnie na metabolizm i powoduje tycie.

19. Unikaj tłuszczy typu trans (utwardzone oleje roślinne) – to najgorszy możliwy rodzaj tłuszczy.

20. Unikaj dużych ilości nabiału – dorosły człowiek niezbyt dobrze trawi laktozę – wywołuje ona więcej szkód niż pożytku. Jeśli ograniczysz mocno nabiał rozważ stosowanie suplementu z wapniem.


Lubisz ten wpis? Wesprzyj stronę i udostępnij na facebooku: