Jak trenować, by nie palić mięśni. - AeroFitness.pl

« Powrót | Strona główna

Jak trenować, by nie palić mięśni.

Cześć!
Niektóre osoby niestety podczas bardzo intensywnych i nieodpowiednich treningów mogą narazić się na utratę masy mięśniowej, która jest bardzo cenna, gdyż pozwala utrzymać wysokie tempo metabolizmu oraz ułatwia spalanie tłuszczu i odchudzanie.
W tym odcinku nieco na temat tego, dlaczego niektórzy nie mogą sięgnąć efektu, którego oczekują. Dodatkowo kilka słów na temat roli białek – najbardziej wartościowego budulca ciała.
Facebook: http://facebook.com/aerofitnessblog
Mój blog i przepisy: http://aerofitness.pl
Kalkulator BMR: http://aerofitness.pl/kalkulator-bmr/


Lubisz ten wpis? Wesprzyj stronę i udostępnij na facebooku:



Odpowiedzi: 61 do wpisu “Jak trenować, by nie palić mięśni.”

  1. ReniaKrk napisał(a):

    Czy myślisz, że bieganie z obciążnikami na rękach i nogach będzie dobre? Pokochałam bieganie i oprócz treningów mięśni chciałabym je kontynuować tylko właśnie chciałam dołączyć trochę ciężaru do tego.

  2. Szymon Dyczewski napisał(a):

    Czyli najpierw bieganie jak najbardziej. Ale do jakiego momentu? Kiedy później wprowadzić te zupełnie inne metody? I jakie metody są zalecane z ciężarkami?

  3. Klaudia Witam napisał(a):

    Właśnie tak ! Takich wypowiedzi brakuje, ten filmik to apel do wszystkich kobiet. Sama jestem jedną z nich, ale wiem że trening z ciężarami to podstawa kiedy chce się już „docinać” tą tkankę. A tłumaczenie tego kobietą to prawdziwa walka z wiatrakami, większość myśli że od ciężarów urosną im mega mięśnie, że diametralnie się zmienią, itp Pozdrawiam

  4. AeroFitnessBlog napisał(a):

    To BARDZO dobry pomysł. Poprawiasz siłę biegową, wytrzymałość, spalasz więcej kalorii, tłuszczu i w ogóle ma to same pozytywne skutki. Później, gdy zdejmiesz obciążenia, pobiegniesz jak huragan.
    Spróbuj również ciągnąć oponę na linie, plecak z ciężarem lub sprinty. Ja kiedyś biegałem z hantlami około 2kg, niby niewielki ciężar a daje popalić. Pozdro

  5. AeroFitnessBlog napisał(a):

    Siłownia. Im większy ciężar, tym lepiej, oczywiście wszystko w skali zdrowego rozsądku. Najlepiej dobrać taki ciężar, aby przy 10-tym powtórzeniu mieć już spory problem z jego podniesieniem. Jakie metody .. o tym w innych filmach, które już były :) Pzdr

  6. Eko Mysz napisał(a):

    „Skinny girls look good in clothes, fit girls look good naked.” to jest właśnie ten efekt!

  7. ReniaKrk napisał(a):

    Dziękuję! ;)

  8. Łukasz Czekaj napisał(a):

    Warto wspomnieć, że białko z jaj surowych wchłanianie jest tylko w 60%, natomiast białko z jaj gotowanych wchłaniane jest w 91% wg badań naukowych. Gotowanie zmienia strukturę molekularną białek, dlatego taki przyrost.

    Pozdro :)

  9. Alojzy Żyrokompas napisał(a):

    Dla porównania poniżej zdjęcia dwóch kobiet z tą samą ilością tłuszczu (ok. 10-12%) Pokazują one co znaczy być chudym i co znaczą mięśnie dla urody i figury kobiecej.

    tiny[kropka]pl/hb649

    Keep up the good work. Pozdro!

  10. anileweanty16 napisał(a):

    Ten temat dotyczy niestety rowniez mnie!!!! Od 5 lat wydawalo mi sie,ze kluczem do fit sylwetki sa przede wszystkim cwiczenia areobowe, w moim wypadku bylo to bieganie, czasem nawet CODZIENNIE!!! Omijalam cwiczenia z ciezarem szerokim lukiem,bo wydawalo mi sie,ze PRZYPAKUJE, najwieksza glupota jaka popelnilam. Dzieki Bogu,ze sie w pore obudzilam!!! Od 2 miesiecy cwicze z ciezarkami ramiona, plecy, nogi i jest super!!! Moja najwieksza obawa byly miesnie nog- jaka ja bylam nieswiadoma…

  11. kathy kinga napisał(a):

    ależ Cie agresja dziś wzięła :)
    jesteś na prawdę dobrą motywacją, pozdrawiam Cie!

  12. czukcza19 napisał(a):

    Spoczko, a takie pytanko: czym zastąpić białko pochodzące z mięsa? Oprócz jajek?

  13. przemyslawkanski napisał(a):

    Cześć Kuba
    Mam pytanie czy jest jakiś poziom BF do którego można bezpiecznie biegać by sobie mięśni nie wypalić czy może jest jakiś inny wyznacznik. Jestem na redukcji zgodnie z Twoimi radami i spadło 10 kg w 8 tyg. Polubiłem bieganie i do kiedy mogę spokojnie biegać?

  14. TheBboRiver napisał(a):

    Zapodaj te zdjęcia w filmku jakims jak wygladałes przed hardcorowym bieganiem ; ) pozdro dobrze prawi

  15. Jenny Blacksmith napisał(a):

    Chude mięso, ryby tłuste i chude są ok, białko jajka (białko wzorcowe) chudy nabiał w tym kefiry – bardzo bogate w białko, soja + inne warzywa dla alkalizacji organizmu, żeby nie doprowadzić do zakwaszenia i będzie perfect drogie panie :-)

  16. kathy kinga napisał(a):

    czy picie miodu z wodą zaraz po ćwiczeniach z ciężarkami to dobry pomysł, aby chronić mięśnie?

  17. BajmenxD napisał(a):

    Świetne rady :) Na pewno przyda się nie jeden osobie :)

  18. Bart Bo napisał(a):

    A jak jest z cielęciną ? Czy można ją traktować jak wołowinę jeżeli chodzi o wchłanianie białka i zawartość kreatyny ?

  19. Nesja89 napisał(a):

    Dokładnie:)

  20. Nesja89 napisał(a):

    A kobiety boją się dotknąć ciężarka, bo myślą, że zaraz staną się Pudzianem:)

  21. Askar355 napisał(a):

    Mam pytanie, niestety do pazdziernika nie mam dostepu do siłowni, w domu mam tylko hantle, czy moglbys napisac mi jakies cwiczenia siłowe własnie na redukcji?

  22. piter pitson napisał(a):

    Fajny filmik , aktualnie mam ten sam problem schudłem już 18 kilo no i nabrałem trochę masy mieśniowej ,teraz chciałbym odsłonić masę przysłoniętą warstwą tłuszczu, wiem ze czeka mnie trochę pracy ,ale za bardzo nie wiem jak zaplanować tę moją nową dietę

  23. lynx666 napisał(a):

    Cześć :) bardzo fajnie tłumaczysz, mam do Ciebie pytanie, bowiem moje treningi są rozpisane na 5 dni – poniedziałek klatka, wtorek triceps biceps, środa plecy, czwartek ramiona, piątek nogi dodatkowo po każdym treningu siłowym dodaje 40 minut średnio-intensywnych aerobów na rowerze. Podczas treningu pije BCAA. Proszę powiedz mi czy w ten sposób uniknę palenia tkanki mięśniowej a będę palić jedynie tłuszcz? Jem średnio 2000-2200 (30% białka, 50% 20 tłuszczy, przy wadze 74kg) Pozdrawiam!

  24. wieczorego napisał(a):

    Jeśli ktoś ma dużą nadwagę a będzie biegał to od razu ma po kolanach.

  25. Maciej Jestem napisał(a):

    Witam, dziękuję za filmik – mam pytanie, co jeśli lubię biegać dla zwiedzania okolic i słuchania audiobooków ? i musi to być 2 godziny w jednym dniu – ok 20 km) i co drugi dzień 6-8 km ? Nie chciałbym z tego zrezygnować, nie powiem przydało by się trochę przybrać na masie i delikatnie zarysować mięśnie klatki i odsłonić kaloryfer. Nie chcę puki co uczęszczać na siłownie, jakie miałbyś rady w kontekście rzeźby i niepalenia mięśni ? Dziękuję (maj 2012 101 kg a teraz – 10 tego października 72 kg)

  26. Przemek Matyja napisał(a):

    Co do białka jaja, to warto uściślić, że białko wzorcowe jest tylko w żółtku.

  27. Izabella Zawadzka napisał(a):

    co ja zrobiłam, ze tak na mnie krzyczysz? ;<< dobry materiał!

  28. Kamil Zduńczyk napisał(a):

    ” nie, nie zgubi go” :) zajebisty gosc jestes dodaje Cie do subskrypcji
    Twoje tematy akurat mi pasuja :)

  29. Maciej Glazar napisał(a):

    przedobry filmik, może kilka osób na siłowni (która jest multum i jeszcze
    troche) na reszcie zrozumie oco kaman ;)

  30. Mirosław Duda napisał(a):

    Cześć!
    Jestem pod wrażeniem Twoich filmików na youtube oraz wszechstronnej wiedzy
    jaką prezentujesz. W żadnym ze swoich odcinków nie wspomniałeś o typach
    budowy tzn endomorfik, mezomorfik i ektomorfik. Trening i dieta dla każdego
    typu budowy zapewne diametralnie się różni. Byłoby świetnie, gdyby udało Ci
    się wytłumaczyć, dlaczego ektomorfy (ektomorficy) ciągle czują wilczy głód,
    a ich ciała nie są w stanie budować masy mięśniowej i są pozbawione
    tłuszczu, mimo braku restrykcyjnej diety. Z drugiej strony endomorficy
    (endomorfy), których przedstawicielem niestety jestem, nie mają problemów z
    budowaniem ciała, czyli mięśni i niestety też tłuszczu (a może przede
    wszystkim) i mimo stosunkowo niewielkiej ilości spożywanych kalorii nie
    czują głodu, nie mają apetytu, a ich ciała gromadzą bardzo łatwo tłuszcz.

  31. Jakub Sieradzki napisał(a):

    mega dobry film dla najmadrzejszych co mysla ze na silowni spuchna

  32. negroz napisał(a):

    Nie do końca prawda.
    Dzięki diecie 850kcal kilka lat temu zszedłem z 81kg to 68kg
    w ok roku

  33. Michael napisał(a):

    No cóż można trochę biegać jak kto lubi i ćwiczyć z ciężarami :-) .

  34. GRAJ.TV napisał(a):

    Dobrze się Ciebie słucha. Trzymaj tak dalej :)

  35. Daniel Wirtualny-trening napisał(a):

    Jak zwykle bardzo ciekawe video. Zgodzę się z tobą w 100% że bieganie
    wypala mięśnie. Mogę coś na ten temat powiedzieć ponieważ biegałem maratony
    i dziwiło mnie dlaczego wałeczek na brzuchu zostaje kiedy waga szła w dół.
    Chciałbym dodać że wówczas nie trenowałem na ciężarach. Teraz moje
    podejście jest całkiem inne, szkoda że musiałem się przekonać na własnej
    skórze! Trenuj z ciężarami i rób interwały w dni wolne od treningu
    siłowego.

  36. PolishMeso Mesomorph napisał(a):

    Ludzie też nie wiedzą jak ćwiczyć. Kopiują plany treningowe, stosują
    zasady które są oklepane. Przykładowo co to są serie łączone, a super serie
    ? Kto widzi różnice, zgodzi się, że serie łączone są o niebo lepsze niż
    super. Dlaczego, bo ćwiczymy jedną grupę i na tą grupę potrzeba
    przynajmniej 2-4 ćwiczeń. Po co mamy trenować grupy przeciwstawne ? Mięsień
    powinien być atakowany z różnych stron, o czym mówi zasada dezorientacji
    mięśni. Nauczcie się zasad to będziecie wiedzieli jak ćwiczyć. Trener ma
    być waszym motywatorem, on was nie zna, nie jest wami ale pomoże w
    trenowaniu. I zna się na diecie.

  37. weczi napisał(a):

    W koncu ktos mowi do rzeczy!

  38. MlodyCzyzyk23 napisał(a):

    Hmm.. krótka charakterystyka – ćwiczę od 3 miesięcy, spaliłam niepotrzebny
    tłuszcz (nie miałam go wiele) i staram się teraz, tak jak mówisz, o zarys
    mięśni – biegam (dystansy różne, do 17km póki co) i wykonuję naprawdę masę
    ćwiczeń – widzę, że mięśnie zaczynają się uwidaczniać i bieganie ich nie
    spala – jak się do tego odniesiesz? Jeszcze ich nie spala? No i
    najważniejsze – czy Twoim zdaniem nie jestem w stanie osiągnąć sportowej,
    umięśnionej sylwetki samymi ćwiczeniami bez obciążeń? Pozdrawiam :)

  39. ad1492 napisał(a):

    Tylko czekać, aż wegetarianie zaczną hejtować bo powiedziales, ze mieso to
    zrodlo lepszego bialka. ;-)

  40. Małgorzata Grabek napisał(a):

    Również się zgadzam z tym, co powiedziałeś. Większa masa mięśniowa powoduje
    również zwiększenie dobowego zapotrzebowania energetycznego. Jak tylko
    zaczęłam trenować z dużymi ciężarami jednocześnie zaczynałam odczuwać
    większy głód, a co za tym idzie szybciej zaczęłam spalać tłuszcz :)

  41. nie_zapomnisz napisał(a):

    Moim zdaniem najlepsze efekty są w połączeniu treningu siłowego i
    aerobowego.3razy w tyg cardio po 30 min i 3 razy ćwiczenia siłowe. Po pół
    roku mamy efekty.

  42. karol major napisał(a):

    dobrze gada polać mu :)

  43. Artur Jasiński napisał(a):

    można biegać z plecakiem z butelkami wody ? żeby nie spalić mięśni a
    uzyskać dobry wygląd ?

  44. tic i Toc napisał(a):

    A jak trzeba ćwiczyć żeby potem nie mieć tych mięśni? Nie być muskularnym? ;)

  45. Patryk Grzymkowski napisał(a):

    Fajny misio :)

  46. uśka vege napisał(a):

    jak to się ma do Diet wegetariańsich/////

  47. Alfons Grizzly napisał(a):

    Jestes dobry w tym co robisz, , trenuje od niedawna na siłowni , wczesniej
    tez trenowalem ale nieregularnie, mam nadwage 25-30kg, od czterech tygodni
    trenuje co drugi dzien na siłowni a w dni wolne spacer 5-6 km, ciezko mi
    ograniczyc jedzenie, jestem obrzartuchem, regularny trening przniósł efekt
    ze jestem silniejszy, hehe,
    waga stoi w miejscu, zwiekszył mi sie apetyt…
    czuje sie duzo lepiej ale musze chyba jesc tylko białko z jajek i kurczaka :-) , a lubie lody i wieczorne jedzenie, no i jak oduczyc sie objadania,
    nie brania dokładki? ta reguła zeby nie jesc po 18-tej jest trudna gdy
    sie idzie spac o 23-24,
    czy wolne chodzenie po schodach przez 10-15 minut jako dodatek do spacerów
    jest korzystne? czy lepiej dłuzsze dystanse np. 10-12km , i czy taki spacer
    najlepiej rano naczczo? czy mozna cos zjesc?
    Pozdrawiam

  48. Józef-Michaiłov Ivanov-Piłsudski napisał(a):

    najpierw organizm pali tłuszcze potem białka

  49. Eliza Krawczyńska napisał(a):

    niemoliwy jest ten chlopak…uwielbiam go sluchac

  50. MyVelluto napisał(a):

    Kuba, codziennie oglądam Twoje filmiki :) Jesteś bardzo sympatycznym
    człowiekiem.Wystarczy na Ciebie spojrzeć, i już chce mi się ćwiczyć ;D

    Pzdr :)

  51. jaroo0410 napisał(a):

    Właśnie i to jest fajne pomagasz ludziom bo sam przekonałeś się i zdobyłeś
    doświadczenie na samym sobie i to cenię w ludziach. Bardzo fajnie i
    szczerze mówisz o tym wszystkim . Super pozdrawiam. Pomagaj ludziom !!!

  52. Piotr Maciejewski napisał(a):

    jezeli chodzi o wiedze jak najbardziej ok , ale chopie czego ty ze soba nic
    nie zrobisz?
    Za wskazowki jak najbardziej okej.
    Pozdrawiam bez hejta ;)

  53. Lodygowaty80 napisał(a):

    Dobrze facet gada ale trzeba dodać jeszcze czas na regenerację, bez niej
    nic nam nie urośnie ;] a przetrenowania są równie niekorzystne jak
    niewłaściwa dieta czy bieganie ;] ale co ja tam wiem ;P

    P.S. ja tam od biegania wolę rower ;]

  54. Jugolbrazowy napisał(a):

    Uwielbiam twoje filmy. Widać, że znasz się na temacie, ale bardzo prostym i
    logicznym językiem tłumaczysz procesy biologiczne zarządzające sylwetką.
    Pozdrawiam.

  55. aleksandra wałęga napisał(a):

    Jesteś moim guru. Wielkie dzięki za jasny, mądry przekaz. Również kiedyś
    popełniłam ten sam błąd i podczas gwałtownego odchudzania spaliłam swoje
    mięśnie, przez co pojawił się efekt „skinny fat” – w ubraniu wyglądałam
    szczupło, a w bieliźnie – galaretowato. Ale wówczas nikt nie głosił takiej
    teorii, ważne było jeść 800 kcal i po 2 godziny na aerobiku dziennie. Teraz
    przerzucam się na siłownię, i inwestuję w dietę bogatą w białka. Dzięki!

  56. PetiteIria napisał(a):

    Mega duzo mi dal ten wyklad!! Ja 10 lat temu, jak bylam jeszcze w liceum
    odchudzalam sie na 1000 kcal i do teraz za to place! Ta dieta powinna byc
    zakazana, tak jak mowisz!

  57. fk2626 napisał(a):

    Trochę nie tak. Wolę biegać i trochę ćwiczeń dołożyć do góry ( co da mi
    świetną sprawność i wytrzymałość ) niż nie biegać i pompować tylko mięśnie,
    co w efekcie daje fajny wygląd, ale znikomą sprawność i kondycje. Mam w
    swoim otoczeniu przykłady znajomych, którzy pompują górę na siłowni –
    wyglądają super, ale w fizycznej pracy wymiękają totalnie po dwóch
    godzinach.

  58. Anika 1230 napisał(a):

    Świetny film i same konkrety.Od miesiąca jestem na diecie 1800kcal i ćwiczę
    5 razy w tygodniu,już widać efekty. Kiedyś stosowałam dietę 1000 kcal przez
    4 miesiące a waga nie spadła ani grama. Uwielbiam twój kanał zawsze dowiem
    się czegoś nowego.

  59. Mariusz Gastoł napisał(a):

    Co prawda nie jestem ekspertem, i z większością się zgadzam ale z kilkoma
    argumentami bym polemizował, jednak że nie o to mi chodzi. Zarówno w
    odchudzaniu jak i budowaniu masy mięśniowej, niezbędna jest dieta i
    odpowiednie ćwiczenia (trening)
    Co prawda nigdy nie miałem problemów ze zbyt dużą wagą w wręcz przeciwnie,
    chciałem przytyć i nie mogłem, pomimo tego że trenowałem i to dosyć oporowo
    (trening siłowy)
    Przez jakiś czas faktycznie były ciekawe efekty, bo muskulatura się
    rozbudowywała, ale nagle przyrost się zatrzymał a rosła sama siła. Okazało
    się że przyczyną była stagnacja treningów, znaczy ciągłe mechaniczne
    powtarzanie tych samych ruchów, do których organizm się przyzwyczaił i
    przez to nie było efektów w postaci przyrostu masy mięśniowej.
    Wydaje mi się że to samo może być w przypadku osób chcących tkankę
    tłuszczową, że trzeba zmienić rodzaj treningu, zastosować inne ćwiczenia
    itd. Wiadomo że jak ktoś chce zgubić brzuch to bieganiem nie osiągnie
    takich efektów jak robieniem brzuszków w różnego rodzaju formie.
    Ja kiedyś jak zacząłem robić brzuszki do dochodziłem do 100 w jednej serii
    i jedynym efektem który odczuwałem, był ból pleców a nie mięśni brzucha.
    Jednak że gdy zmieniłem formę ćwiczeń, i zacząłem podnosić nogi do góry,
    trzymając się rękoma i wisząc na jakimś drążku, to nie mogłem zrobić 15
    powtórzeń. Dlatego też trzeba co jakiś czas zmieniać formę ćwiczeń, bo
    mięśnie się przyzwyczajają do jednego ruchu

  60. chrolka napisał(a):

    No ok. Moja dietetyczka też powiedziała, że jest wielką przeciwniczką diety
    1000 kcal, wybrała mi dietę 1500 nie zważając na moje zapotrzebowanie i co?
    Nic mi prawie nie poszło. Przy moim wzroście 152 cm i wadze 52 kg 1000 kcal
    to jest idealna ilość do schudnięcia. A wiem to z Twojego kalkulatora ;)

  61. sawrafiusz napisał(a):

    A czy łączenie biegania z ćwiczeniami siłowymi nie powinno załatwić
    problemu zanikających mięśni?