Fitness hamburgery! - AeroFitness.pl

« Powrót | Strona główna

Fitness hamburgery!

Słowo hamburger na pewno nie kojarzy się ze zdrowym jedzeniem. Ale czy na pewno? Podrasujmy je trochę tak, by stały się mega smacznym, odżywczym i zdrowym daniem!

Składniki (na 6 hamburgerów):
500g mielonego świeżego mięsa z filetu piersi indyka
2 jajka
1 duża cebula
majeranek, pieprz, sól, świeży koper, sproszkowany czosnek, 2 łyżki oleju np. rzepakowego lub smakowego
sałata
pomidor
odrobina sosu czosnkowego lub majonezu light
pieczywo żytnie razowe

Przygotowanie:
Burgery: Mięso umieszczamy w naczyniu, dodajemy 2 jajka, pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Dodajemy przyprawy: majeranek (ok. 2-3 duże łyżki), pieprz, sól, sproszkowany czosnek  (ok. 1 mała łyżeczka) oraz odrobinę drobno posiekanego świeżego koperku. Dodajemy 2 łyżki stołowe oleju. Mieszamy wszystko dokładnie przy pomocy łyżki lub dłoni. Nagrzewamy dość mocno patelnię i spryskujemy bezkalorycznym olejem do smażenia. Formujemy z farszu burgery o odpowiedniej wielkości i grubości. Smażymy z obu stron kilka do kilkunastu minut obracając i dociskając łopatką do patelni.

Gdy burgery będą gotowe, połówki bułek podgrzewamy kilka minut na patelni, aż staną się lekko chrupiące.
Tworzymy hamburgery: na pieczywie układamy mięso, pomidor, cebulę lub ogórka oraz sałatę. Dodajemy pół małej
łyżeczki sosu czosnkowego lub odrobinę majonezu light.

Wartości odżywcze (1 gotowy hamburger):

Kaloryczność:  450 kcal
Białko: 30g
Węglowodany: 40g
Tłuszcz: 20g


Lubisz ten wpis? Wesprzyj stronę i udostępnij na facebooku: