Pełnowartościowe naleśniki z masłem orzechowym - AeroFitness.pl

« Powrót | Strona główna

Pełnowartościowe naleśniki z masłem orzechowym

Czy dbanie o linię musi oznaczać, że zapomnimy jak smakuje dobry naleśnik? Nie! Oto jego zdrowszy kuzyn! Pełnowartościowe naleśniki z mąki owsianej, z owocami, masłem orzechowym i wiórkami kokosa.

Składniki:

1 szklanka mąki owsianej
0.75 szklanki ciepłej wody
2 jajka
pół małej łyżeczki soli
1 łyżka masła orzechowego
odrobina wiórek kokosowych
owoce: jabłko, banan, truskawka, malina, gruszka lub borówka

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy przez sitko do naczynia. Dodajemy jajka, wodę oraz sól. Wszystko dokładnie mieszamy np. blenderem. Zamiast soli można dodać pokruszone tabletki stewii co da efekt słodkiego ciasta zamiast słonego.

Rozgrzewamy bardzo mocno patelnię teflonową i spryskujemy bezkalorycznym olejem do smażenia. Wlewamy porcję ciasta by utworzyć cienki naleśnik i kolistym ruchem patelni rozprowadzamy równomiernie ciasto. Po kilku chwilach, gdy zarumieni się od spodu, łopatką i przy pomocy ręki odwracamy na drugą stronę. Po kilku minutach naleśnik jest już gotowy. Smarujemy masłem orzechowym (najlepiej takim bez dodatku soli i cukru, z jak największą zawartością procentową orzechów), dodajemy ulubione owoce. Posyp całość wiórkami kokosowymi. Możesz użyć odrobiny cynamonu np. posypując nim jabłka.

Wartości odżywcze (gotowe 2 naleśniki):

Kaloryczność: 750 kcal
Węglowodany: 90g
Białko: 30g
Tłuszcz: 15g

Takie naleśniki sprawdzą się świetnie jako posiłek przedtreningowy, potreningowy lub dobre śniadanie. Nie jest jednak wskazany jako kolacja. Jeśli masz ochotę, możesz zamiast masła orzechowego użyć np. syropu klonowego.


Lubisz ten wpis? Wesprzyj stronę i udostępnij na facebooku: